Alla inlägg under december 2009

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 24 december 2009 00:16


Önskar er alla en alldeles alldeles underbar jul!

 

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 21 december 2009 10:52


Fick detta gulliga mail av en vännina.


Om du vill ha någon som äter all mat du lagar till honom och aldrig säger att det inte är gott...

 


.......skaffa dig en hund!


Om du vill ha någon som går ut med dig när du vill, när som helst och så länge du önskar ...




.......skaffa dig en hund.


Om du vill ha någon som aldrig rör fjärrkontrollen, inte bryr sig om engelsk fotboll

och gärna vill sitta hos dig och se romantiska filmer ...

.......skaffa dig en hund.

Om du vill ha någon som kan tänka sig stanna i sängen för att värma dina fötter, och som du kan putta ner på golvet om han snarkar ....



.......skaffa dig en hund.


Om du vill ha någon som aldrig kritiserar dej, inte bryr sig om hur du ser ut, hur fet du är, om du är gammal eller ung, och lyssnar med full uppmärksamhet och intresse på vartenda ord du säger; och älskar dig utan förbehåll ...



.......skaffa dig en hund.


Däremot!!! Om du vill ha någon som aldrig lyssnar, knappt lägger märke till dig när du kommer hem, lämnar efter sig skräp och skit överalllt, är ute tills långt fram på natten, kommer hem mest för att äta och sova, och är helt överbevisad om att du bara finns för att göra honom tillfreds ...

.......
.......
.......
.......
.......
.......
.......
.......

....... DÅ ska du skaffa dig en katt!


 




 

   



 
 

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 20 december 2009 22:47


I torsdagskväll gick jag av mitt 10 timmars pass och fick vara ledig hela 3 dagar. I fredags köpte jag lite julklappar och hann med att julbaka en del. Men största delen av dagen gick åt att supporta sonen som skulle ha skolavslutning på kvällen. Han skulle visa upp ett bildspel som han hade satt ihop från deras idrottsdag tidigare i höstas. Han har suttit i många timmar med Photoshop och redigerat bilderna. Stackarn han var så nervös att folk skulle skratta åt honom, han gick runt och hyper ventelirade och han nästan skakade     

Kvällen blev jätte bra med många duktiga ungdomar som sjöng, dansade och spelade. Kvällens bästa tal höll biträdande rektorn på skolan. Det var inget avancerat tal men det var så sant som sagt. Talet handlade om att hitta en trygg miljö i skolan och att få vara sig själv, också om att det aldrig är försent och att man kan rätta till sina misstag.


I lördags var maken och jag ute för att inhandla dem sista julklapparna som visade sig inte bli så lätt. Vi var både i Sollentunas nya centrum, Stinsen och Jakobsberg men ändå är inte alla klappar klara. 


Så till helgens stora höjd punkt, julkonsert i Skoklosters kyrka med Peter Jezewski, Jan Johansen och Anna Nygren. Helt underbar konsert med mycket bra musik så som, Ave Maria, Jag drömmer om en vit jul blandat med 60 tals musik. Julkonserten höll på i över två timmar och efter blev det advents fika hemma hos min syster med familj.


 

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 15 december 2009 12:00


Vaknade imorse av att snön föll och helt plötsligt slog det mig att det är bara 8 dagar kvar till jul.   

Så idag blir det till att julbaka och göra julgodis. Kan tänka mig att jag får lite hjälp av lilla Casper som inte är så liten längre. På lördag blir han 6 månader, tänk vad tiden går. Han och Queeni kommer riktigt bra överrens och jag hoppas mycket på denna kombination.

Måste ge mig iväg och köpa frimärken till all julkorten. Jag är en sådan som fortfarande envisas med att skicka papperskort och inte över datan.

Sedan ska vi inte prata om alla julklappar som ska inhandlas, puh.

Som tur är så har jag min lång lediga helg framför mig så du ska jag väl hinna med allt, hoppas jag.


Ha en riktigt skön dag !

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 december 2009 19:50


Vem vinner IDOL ?   


Jag har länge varit ganska säker på att det skulle vara Tove och Erik i finalen men ack så fel man kan ha ibland. Min stora favorit bland idolerna har varit Mariette och varje fredags kväll har jag sagt samma sak, om hon åker ut ikväll så ska jag sluta titta. Tyvärr så åkte hon ut för två veckor sedan.


Jag har min lilla favorit inför kvällen och kommer hålla mina tummar lite extra på denna kille.   


Nej nu måste jag skynda mig ner till tv så att jag inte missar kvällens final !

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 8 december 2009 23:57


Har velat länge hur jag ska göra med vaccineringen av den nya inflensan. En läkare säger att det är klart man ska ta sprutan och en annan säger att det är så mycket biverkningar så att man ska helst låta bli, total förvirrande   


Men så kom lappen upp på jobbet att nu skulle företagshälsovården och vaccinera oss. Slog en pling till mamma bara för att höra hennes åsikt om det hela, hon jobbar inom vården. Hennes svar var: självklart ska du det. Jag var trotts allt lite skeptisk eftersom sonen blev ganska dålig efter sin spruta.

Men jag tog tjuren vid hornen och åkte till jobbet och på mindre än en minut så var det hela över.

Så här ett dygn senare märker jag inte av det så mycket, lite ont i armen bara. Det tråkiga är att det tar ca två veckor innan man har fullt skydd.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 7 december 2009 16:11


Hela familjen, min mamma och min syster med man och två barn åkte in till stan idag för att gå på julmarknad.

Vi började med att hälsa på Tomten   på NK, vi var inte själva kan jag tala om. Men när det var Céline´s tur att sätta sig i Tomtens knä hoppade hon glatt upp och talade om för Tomten att hon önskade sig en Pingvin. Jaha sa Tomten en Pingvin minsann. Ja och när man trycker på magen så kommer en bebis ut en sådan vill jag ha. Hmmm... sa Tomten och hans min såg ganska rolig ut, förmodligen hade han ingen anning om vad Céline pratade om.

Efter Tomte besöket så skulle vi gå ut och titta på julskyltningen men det var så mycket folk så att det gick inte att se någonting alls. Det fick bli mellis i kungsan, en grillad korv och drick i regnet. Men barnen var på bra humör och sprang runt och lekte killi kill.

Sedan blev det julmarknad i kungsträdgården och lite brända mandlar. Bäst var nog ponnyridningen tyckte både Céline och Nathalie.

Kvällen avslutades på en Mangolisk resturang och vi åt gått och mycket.


Vi hade en mysig dag inne i stan trotts allt regn. Det hade kanske inte gjort något om det hade varit lite snö men man kan inte få allt här i världen.  

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards