Alla inlägg den 20 januari 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 20 januari 2010 10:32


Min Rottis tik Akina börjar att bli gammal, snart 11 år. Första beviset på att hon är en gammal dam är dem gråa hårstråna på hakan.

Den mera tråkiga delen är att hon nästan har slutat att sova i våra sängar. Vi har ganska så höga sängar och hon kommer inte så lätt upp i dem längre. Det har hänt ett par kvällar att hon har stått nedanför sängen och buffat. Micke har då lyft upp henne och sedan sover hon som en stock. Men dem senaste kvällarna har hon valt att lägga sig i dotterns säng istället som är mycket lägre.

Jag saknar att ha min snarkande fotvärmare i sängen.   


Hade besök för några dagar sedan av två andra uppfödare här hemma. Fick då ett tips om att byta foder till Royal Canins Digestive. Var lite oroliga att Queeni inte skulle gilla det men hon var nästan först framme och hon åt faktiskt. Varför jag provar något nytt är för Caspers skull som fortsätter att öka i vikt. Han är nu sju månader och väger 5,125 gram.

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards