Alla inlägg den 3 april 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 3 april 2010 17:59


Gick upp tidigt igår morse för att hinna bada Casper innan vi skulle iväg på Påskmiddag. Velade lite om jag skulle ta det nya schampoot eller inte, men det slutade med det nya i alla fall.

Som vanligt var han hur snäll som helst. Till och med att föna pälsen gick helt smärt fritt denna gång.

Vi gick till mina föräldrar och åt en underbar påsk buffé. Mammas mat är den bästa ! Magarna stod i fyra hörn om dem nu kan göra det, barnen/ tonåringarna fick nästan 1,5 kg godis var. Tack snälla mamma & pappa för en mycket trevlig dag och kväll tillsammans med familjen.


När vi sedan kom hem mötes vi av hela skaran fyrbenta vänner. Men Casper såg inte alls så bra ut i pälsen som han hade gjort innan vi gick. Vet inte vad han hade pysslat med undertiden, så nu gick jag och funderade och funderade om jag skulle orka bada om honom. Till slut 23.30 satt Casper återigen i duschen, denna gång med det gamla beprövade schampoot.


Eftersom det är min tur att jobba helgen så åkte Micke själv till Märsta för att ställa Casper på Birkas utställning. Jag fick löpande rapporter via sms att det gick ganska så bra för lill fiss. Han kom upp för nomenering men blev där utslagen av en skogis. Han fick mycket bra kritik och jag är glad över att jag badade om honom för han fick super ex på pälsen.


Ha en skön påskaftons kväll.

Själv så ska jag åka med dottern till närakuten, troligtvis halsflus. Halsen har svullnat upp så pass att hon inte kan svälja vatten äns en gång.  

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards