Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 7 maj 2010 18:27


Micke har fått ärva några cd skivor efter sin morbror, tyvärr lämnade han jorden för en månad sedan.

Dessa cd skivor hittade sonen idag när han inventerade vårt cd ställ. Ååååhhh.... sa han och satte på en av dem.

Have you ever seen the rain med Creedence Clearwater Revival, hade han hittat och just denna låt är en av min fars favoriter.

Jag tänkte tillbaka till när jag var en så där 6-7 år gammal, vi hade landställe ute på Värmdö på den tiden. Varje fredag när mina föräldrar hade slutat sina jobb packade vi den röda Audin och hela väg dit ut så poppades denna låt. På slutet av 70-talet så fans inte så tekniska prylar på bilarna så blev det varmt i bilen fick man helt enkelt veva ner rutan, håret yrde och eftersom det blev vindbrus var man tvungen att höja bilradion ännu mera.   

Ja, det var länge sedan.... och jag blev lite nostalgisk.


Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards