Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 2 juni 2010 22:47


Grattis mattes älskade Easton på 5 ärs dagen ! 


Dagen firades med hans älsklings mat, smörgås med kattmat på. Låter inte så frestande, men för Easton så var det som i himmelriket.


Easton har alltid betytt väldigt mycket för mig och med tiden så har vi byggt upp starka band mellan oss. För snart fem år sedan så tog mitt liv en ganska drastisk vändning. Jag drabbades av utmattnings deprition pga av för mycket negativ stress. 

Precis då fick vår kompis en kull Golden valpar och jag mer eller mindre bosatte mig i valp hagen. Här stod tiden stilla och tankarna kretsade bara runt dessa små liv. Easton som då hette Hugo-Boss tydde sig mer och mer till mig. Livet blev lättare den dag han flyttade hem till oss, jag fick annat att tänka på så som mat tre gånger om  dagen, kiss rundor och framför allt vardags lydnad.

Så fort Easton tycker att saker blir  för läskiga  så kommer han till matte sin. Han kryper gärna upp i ett knä på kvällarna för att mysa och han glömmer bort att han faktiskt är en hund på nästan 40 kilo.


Mattes    


  

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards