Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 18 juli 2010 21:39


Vi här hemma har nu bestämt att det blir en Disney kull. Vi har dock inte riktigt enats om vilka namn vi ska använda men förhandlingarna fortgår och tills vi är överrens så får det lova att bli höger och vänster fram samt höger bak.


Alla tre små bebbarna växer och växer och nu har dem passerat 300 gram. Dem har kommit underfull med att man kan busa med varandra, vilket ser så gulligt ut.

Dem är smarta också eller så var det bara en tillfällighet men den ena kattungen ställde sig mot väggkanten och så klättrade dem andra upp på den så att dem bildade en stege. Jag får snart lov att stänga öppningen upptill om dem ska fortsätt på detta vis.


Visst är vi söta ?


  



Av Ann-Louize Esbjörnsson - 18 juli 2010 15:45


I fredags åkte mamma, syster dottern Céline, Sebbe, Nattis och jag till Kolmården. Micke fick stanna hemma, dels jobbade han och dels måste någon vara hemma med djuren.

Vi kom fram vid lunch tid och började med att äta pannkakor som vi hade haft med oss. Efter att vi checkat in på hotellet så började vi bestigning upp för berget, vilken backe upp.

Väl uppe på bergstoppen vid delfinariet så började vi gå sakta mot utgången på andra sidan för att möta upp min kusin Tomas och för att ta ut pengar.

Vädret var strålande och vi hade en jätte mysig dag på Kolmården.


Vid fem tiden började magen göra sig på mind om att den var hungrig. Vi tog med oss Tomas till hotellet för att äta middag tillsammans. Det är fem år sedan som jag fick veta att jag hade tre stycken kusiner i Linköping och Tomas är en av dem, så det finns mycket att prata om. Tyvärr så hade dem bara buffé och den var inte direkt billig så vi tog bilen till Krokek och åt gott och hade en mysig kväll tillsammans.

Tack Tomas för att du kunde vara med oss hela dagen och hoppas att du snart kommer upp till oss och hälsar på.

Tillbaka på hotellet så gick vi ner till poolen och badade. Céline villa aldrig gå på så det blev ganska sent i säng den kvällen för hennes del.


Igår morse var vi inte lika pigga, trötta efter gårdagen och träningsvärk efter alla backar så gav vi oss av för att återigen ta oss upp för den gigantiska backen till delfinariet. När vi kom upp efter några pauser, så ville Céline inte gå ett steg till och jag kan säga att jag kände likadant. Så det fick bli kön till delfin showen dirket och efter några minuter började det att droppa.

Jag har alltid varit förtjust i delfiner och inget undantag denna gång heller. Jag kom på mig själv med ett léende på läpparna ett par gånger.

När showen var slut så kom vi ut mitt i ett åskväder och det bokstavligen forsade vatten så vi bestämde oss för att gå mot bilen och åka hem.


Vi hade två riktigt roliga och mysiga dagar tillsammans med kära och nära släktingar.


Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards