Alla inlägg under juli 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 juli 2010 22:23

  

 En trött med stolt mamma med sina små som är 5 dagar gamla.


  

Kattungen som föddes först i kullen, här 5 dagar.


   

Kattunge nummer två i kullen, också 5 dagar.


    


      

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 5 juli 2010 11:20


Jag får inte så mycket gjort här hemma nu förtiden. Inte för att jag behöver hjälpa Queeni för hon sköter ungarna så bra, men går man dit för att kontrollera att allt är okej så blir man sittandes där.


Vägde dem små igår kväll och Queenis mjölk har runnit till eftersom dem har gått upp 10-15 gram.

Hon har börjat att göra små utflykter men är snabbt tillbaka då ungarna ropar. Hon är så duktig, tvättar och fixar med dem små.

Har funderat på namn och vi har nog bestämt oss för att det blir en Disney kull i alla fall.


Suck ska jobba ikväll och det känns inget vidare, men om två veckor så är det SEMESTER !!!!!

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 4 juli 2010 17:53

Länge, läng var jag osäker på om Queeni var dräktig. Hon har inte visat några tydliga tecken på dräktighet, visst har hon gått upp i vikt men inte så som jag hade önskat. Visst var tuttarna större men återigen inte så självklart, annars har hon varit precis som vanligt, busat, ätit och lekt rövare med alla här hemma.


Så för att vara på den säkra sidan så fick hon följa med oss till Veterinären i tisdags, när Casper skulle dit. Som tur var hade dem tid att röntga henne och sköterska kom ut med ett stort leende. Jovisst är hon dräktig och ganska så längt gånget också. Vi fick följa med in och se bilderna på tre små kommande dunbollar, det kunde kanske vara fyra, om en hade gömt sig bakom.


Redan i fredags kväll började Queeni att bli orolig, hon ville hela tiden ha sällskap av någon. Jag var ganska så säker på att ungarna skulle komma under natten, men istället blev natten lugn. Queeni hoppade upp i sängen hos mig och sov sedan hela natten. På förmiddagen igår började hon hämta mig och visa in mig i hennes rum, där bolådan står. Jag gick med henne och hon gick in och la sig för att sova en stund. Medans hon sov så satt jag vid datorn och surfade lite. Jag tittade nog mer i lådan än på datorna och 16.43 så kom den första ungen.

Queeni var jätte duktig och det var inte så mycket som jag behövde göra. 16.57 kom den andra, lika lätt gick det för henne denna gång.

Sedan började väntan på den tredje, denna gång hade jag facit i handen.

Hon tvättade dem andra två och dem försökte med vinliga ben ta sig till tutten. Lite smått nervös började jag att bli för att den tredje drog ut på tiden, nu vet jag att det kan ta sin lilla tid, men men höns mamma som man är.

Kunde dock andas ut för vid 18 tiden födde hon den tredje. Nu blev hela hon mycket lugnare och la sig till rätta för att dia dem små. Förlossningen var över och hon var jätte duktig.

Bebis nr 1 vägde 95 gr

Bebis nr 2 84 gr

sist men inte minst bebis nr 3 94 gr.

Tro men väldigt osäker att det är två hanar och en hona.


Bilder kommer inom kort.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 4 juli 2010 15:25

I tisdags åkte vi till Enköpings veterinärklinik med Casper för att ultraljuda hans hjärta och njurar inför kommande parningar. Allt såg mycket bra ut och nu kan jag pusta ut. Vet inte varför men jag blir alltid så nervös för dessa tester, likadant var det med hundarna. Men som sagt han är fri från diverse fel och testiklarna var OK och vaccinerad blev han på engång.  


Han var så snäll, han låg där på bordet och små kurrade för sig själv. En ända lam protest försökte han sig på när vi skulle vända på honom.

När sedan sprutan stacks i nacken på honom så var han i full färd med att mysa och ställa sig in hos sköterskan. Tror ni att hon kunde mot stå honom ?


Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards