Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 28 augusti 2010 15:35

Det blir inte alltid som man har tänkt sig av en och annan orsak. I onsdags hade de riktigt kört ihops sig för oss. Jag slutade fem och halv sex skulle vi vara i Enköping med kattungarna hos veterinären. En timme senare skulle ev, kattungeköpare komma och titta på kattungarna och klockan åtta skulle dottern hämtas från stallet som ligger på Järvafältet.

Men som sagt inget blir som man planerar, kände redan i tisdags kväll att halsen sved lite. Vaknade på onsdags morgonen med en rinnande näsa och en hals som brände. Gick till jobbet och hoppades på att det skulle bli bättre under dagen, ack så fel man kan ha. Bort åt tre snåret däckade jag sakta ihop och när klockan äntligen blev fem så gick jag raka vägen hem istället för att åka till veterinären.

En stund senare så ringde mobilen och det var kattunge köparen som ringde och frågade om vi kunde ta det en annan dag iställer eftersom det hade kört ihop sig för dem.

Så istället för att flänga runt så tog jag duntäcket och la mig i soffan och slö tittade på tv. Nja ska jag vara ärlig så blev det inte så värst mycket tittande på tv, jag vaknade av att dottern och maken kom hem vid tio tiden från stallet.

Tog en kort sväng med hundarna och gick sedan och la mig för natten.


Tisdag blir det vaccination för Jasmine, Bianca och Lottie.

Kattunge köparen var här för någon dag sedan, jätte trevlig familj.


Vad borde jag ha lärt mig av detta, att inte planera allt och framför allt inte planera in allt samtidigt.

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards