Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Toalett dykare

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 10 september 2010 13:57

Var inne i sonens rum för att väcka honom när jag hör ett PLASK ! Går till badrummet och det första jag ser är en liten ljus nos och en grå tass som sticker upp ur toa:n.

Jag lyfter upp en dyblöt liten Jasmine som ser mycket frågande ut. Jag sätter henne i handfatet och spolar av henne, tar sedan en handduk och lindar in henne med. Där ligger hon i min famn med mamma Queeni sittandes bredvid oss. Det tar inte så lång tid innan hon somnar och jag kan lägga henne i kattkorgen med torr handduk tillsammans med mamma och syskon.

Undrar lite över vem som kommer att lära sig först, Jasmine att man inte kan hoppa upp där eller sonen att man alltid ska stänga locket. Troligtvis så blir det nog det första alternativet.


I onsdags kväll var Biancas nya familj och hälsade på oss. När hundarna hade hälsat av sig och släppt in familjen så var Bianca den som först satt sig i mammans knä, jag tror att hon har valt dem och inte tvärtom. Hur som helst så känns det kanon bra, och lilla mysproppen kan inte få det bättre.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 december 2014 15:22

Vi önskar alla våra fantastiska kattköpare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!     ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 augusti 2014 13:59

Tyvärr så har jag inte lyckats hitta någon som kan hjälpa mig med hemsidan, så länge får uppdateringarna ske här på bloggen.   Den 8 Juli fick Flingan och Wille tre små/stora för mig som är van att få små bebbar på ca 70-80 gram. Har aldrig haft ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 27 mars 2014 16:26

Tydligen är det mer roligt med själva laser apparaten en med strålen, rycker Gustaf i alla fall. ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 26 mars 2014 18:36


I fredags var det dags för dem små att få sin första vaccination. Bilfärden ditt tyckte inte Liz var så rolig. Hon försökte att krafsa, bita och jama sig ur buren, men tillslut insåg hon att det inte var så farligt trots allt. Väl hon veterinären...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 februari 2014 16:34


Eftersom det var hyfsat ljus ute idag så försökte jag mig på att fota dem små, men ljuset var inte hundra. När jag äntligen hade ställt in kameran så hann jag bara fota Gustaf sedan la batteriet av, typiskt. Hoppas på att det ska vara bra ljus imorgo...

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards