Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 26 oktober 2010 13:22

Någon som har hört talas om Litter Robot II ?


Första gången som jag såg en Litter Robot var för ungefär ett år sedan hos vår  Zoo handlare. Jag var tvungen och gå in och fråga honom vad det var för något, för den ser lite lustig ut.

Det visade sig vara en hel automatisk kattlåda. De fungerar ungefär så här:

Katten går in i lådan för att göra sina behov, när den är klar går katten ut igen, inget konstigt med de. Men sedan börjat det tekninska, maskinen känner av att katten har lämnat lådan och börjar då att snörra runt för att skilja ut oanvänd och använd kattsand. Den använda kattsanden åker ner i en påse som sitter under själva kattlådan och den oanvända sanden stannar kvar i lådan.

Med andra ord så behöver man aldrig stå där med spaden och göra rent efter varje kattbesök för det sköter sig helt själv.

De ända jag behöver är övertala maken om att vi har stor använding av just denna tekniska pryl. Jag får lite övertalningshjälp från zoohandlaren också.


Litter Robot II

  

Denna finns att beställa på: www.zoowebben.se

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards