Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 7 januari 2011 14:08

Som yngre tonåring fick jag och syrran ofta höra av vår kära mor att vi var som hund och katt. Det hände nog oftare än vad jag kan minnas att syrran och jag retades med varandra, speciellt lillesyrran retade mig (förlåt syrran men det är så jag minns det hela) Så det gamla ordspråket som hund och katt har liksom etsats sig fast och det står inte för något positivt.


Som ni kanske vet så har vår familj länge haft både hundar och katter tillsammans, vilket aldrig har varit något problem. Easton och vår lilla svarta huskatt Sotis är bästisar och gillar att tvätta varandra och sova tillsammans. Det har till och med blivit så att Easton vaktar över henne, så är det någon som mopsar mot henne kommer han till hennes försvar.

Sedan har vi den nyfunna vänskapen mellan Tessie och Lottie. Kärleken mellan dem två gör att man blir varm i hjärtat. Här om morgonen när jag vaknade låg Tessie som nu mera är minst av dem två, inslingrad i Lotties varma goa päls och sov. Lite yrvaket tittade Lottie upp mig för att sedan börja slicka Tessie över hela kroppen. Tessie vaknade och man kunde se hur och njöt av tvätten och kärleken dem emellan. När alla var vakna var det så dags för lite bus, vilket kan gå riktigt vilt till kan jag lova. Men dem skadar aldrig varandra och slutar alltid när någon tycker att det går lite för vilt till.

Så varför säger man då att man slås som hund och katt ? Kan någon förklara det för mig.


Här kommer en bild på Tessie som blir ett år den 19 Januari.


    




Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards