Alla inlägg under maj 2011

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 31 maj 2011 19:30

På fredag bär det av till Örebro för Nerikes kattutställning.

Denna gång är det Micke och jag som åker för att ställa ut Lottie. Det är första gången som hon går i öppen klass och jag hoppas att hon tar sitt första cert.


Idag var jag ledig och det passade ganska bra med att bada Lottie då. Bävade lite för att bada henne, hon brukar kallas för ADHD Lottie här hemma då hon har energi för två katter. Men det gick förvånandevis bra, det blev bara två utbrytningsförsök som slutade med att hon sedan satt still.

Däremot var blåsen ingen höjdare förvare sig för mig eller henne.

Men nu är hon fin och jag hoppas bara att hon kan hålla sig ifrån att busa gärnet med kattungarna och Tessie.


Av Ann-Louize Esbjörnsson - 29 maj 2011 15:50

Jag är så lyckligt lottad med att ha världens bästa mamma. 

Hon ställer alltid upp i mot och med gångar, vet vad man ska säga innan man har sagt det, orkar lyssna på en dag som natt, delar glädje och sorg med mig, jag vet inte hur jag skulle klara mig utan dig.


Idag är din dag mamma, luta dig tillbaka och njut av livet.

En bukett rosor skickar jag med denna hälsning till dig.


  

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 25 maj 2011 10:50

  Hugo-Boss och Kenzo som har somnat mitt på golvet efter leken.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 13 maj 2011 21:30

Idag var det dags för kattungarnas första vaccination.

Alla sex hoppade någorlunda glatt in i transportburen, först in var naturligtvis Queeni men hon fick stanna hemma idag.

Lika glada var dock inte alla i bilen, Tiger försökte bita sig ut utan resultat. Men så småningom somnade dem alla lagom till att vi var framme i Enköping.


Den som var först ut när buren öppnades var givetvis Tiger, så han var den första att bli undersökt och vaccinerad. Han sa inte ett ljud när nålen stack honom i nackskinnet. Alla var jätteduktiga och sa inte ett ljud, det var väl bara Diezel som satt igång och spinna lite för att han tyckte det var lite läskigt.


Tessie var Chihuahua tyckte däremot att det var mycket värre att bli stucken och åmade sig som en liten mask. Hon fick sina klor klippta också så nu är hon som ny igen.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 12 maj 2011 21:15

Idag fyller Ragdoll syskonen Sessan och Zorro 4 år.   

Detta firades dock inte med tårta ut med burkkyckling som är en stor favorit här hemma bland alla katterna.


Grattis mattes och husses älsklingar!

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 10 maj 2011 15:48

Till en början var Tessie mycket skeptisk till om denna lilla håriga sak skulle få dela hennes säng.

 

Men efter ett tag så mjuknade hon och verkade tycka att det var ganska mysigt faktiskt. Hon och Lottie brukar dela sovplats med varandra.

 

Men sedan kom väl Diesel på att detta inte var mamma, det var faktiskt ingen katt alls utan den HUND. Bäst att inte vara allt för närgången.

 

Är dem inte för söta så säg. Båda två sov sedan tillsammans så här i närmare en timme.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 7 maj 2011 09:26

I tisdags var jag på Royal Canin´s seminarium om den åldrande katten.

Föreläsningen hölls i Upplandsväsby på Scandic Infra City, vilket hotell. De hela började med fika och jättefina laxsmörgåsar, tyvärr så hade jag proppat i mig middagen straxt innan vi åkte, så det blev tråkigt nog bara ett glas vatten.


Första timmen handlade om fodrets inverkan på den åldrade katten, vilket var mycket intressant. Det forskars otroligt mycket på hur fodret påverkar våra katter och nu lanserar Royal ett nytt foder för katter över 7 år och katter över 12 år.

Andra timmen var mer lättsam då det var en frågestund för oss uppfödare och tiden bara rann iväg, skulle nog ha behöft det dubbla för att vi skulle ha fått svar på alla frågor. Vi fick med oss en ryggsäck, filt, katleksak och så lite information om de olika fodren såklart. En mycket givande och trevlig kväll.  



Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards