Alla inlägg den 2 september 2011

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 2 september 2011 21:32

Denna gång hade jag planerat allt in i minsta detalj. Micke fick ta semester onsdag och torsdag då jag jobbade hela dagar. Mormor fick stå standby och själv så hade jag ställt in alla planer kommande vecka.


Så igår klockan 16.05 så den första kattungen dagens ljus. Kvart över fyra fick jag ett sms från maken att två stycken hade tittat ut. Lagom till jag kom hem vid 18 tiden så var hon klart och fyra stycken ljuvligt söta små dunbollar låg i bolådan.   Vikterna var bättre denna gång 91, 100, 100 och 112 gram men så gick hon hela tiden ut också.


Måste säga att Queeni är helt fantastisk som mamma. Hon säger inte ett ljud och sköter allt själv. Hon tillåter att man tar ut ungarna och torkar lite så att dem blir helt torra och sedan väger dem. Vet att hon har super bra linjer bakom sig, hennes mamma Titin fick 10 st ungar vid ett tillfälle. Så tack snälla Maria för denna underbara katt.

Lottie står utanför dörren hela dagarna och vill komma in för att hjälpa mamma sin med dem små. Hon fick gå in en kort sväng idag och titta på dem, det verkade som om Queeni var lättad när hon kom för hon gick direkt på lådan och sedan till matskålen.


Alla mår bra och dem har ökat allt mellan 13 gram till 24 gram under ett dygn.

Bilder kommer inom kort.


Ha en underbar fredags kväll.   

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards