Alla inlägg den 12 september 2011

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 12 september 2011 11:50

Igår åkte vi till Åkers Styckebruk för att hälsa på hos familjen Porsin som har Donna och Diezel. Den först som möte oss ute på gången mot huset var familjens huskatt Busan, jättefin kisse som var något blyg.

När vi kom in satt både Donna och Diezel innanför dörren och det verkade som om dem kände igen oss. Det nosades och nosades och Donna satt igång och spinna.


Dem har utvecklast över min förväntan måste jag säga. Diezel är en stor kraftig hane med ett runt fint huvud, jag blev så kär i honom   . Donna är något mindre (inte så konstigt då hon är hona) men ser mycket lovande ut. Jag smälte fullständigt för hennes ögonfärg, wooowww säger jag bara. Något annat som är wow med denna kull är pälsen, är så glad att dem har fått ärva Queenis päls som är helt underbar, sval och silkig.

Ska bli mycket intressant och se vad kombinationen Casper och Donna kommer att ge. Båda har kanon bra kvalitet på pälsen, Donnas ögonfärg kombinerat med Caspers typ och tyngd, tror att detta kan bli super bra.


Tack snälla Yvonne och Johan för att vi fick komma och hälsa på er.   

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards