Alla inlägg under januari 2012

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 19 januari 2012 16:02

Idag blir vår vavva hela två år  


På något sätt känns det som vi har haft henne hur länge som helst, men å andra sidan var det som igår vi hämtade henne.

Jag kommer så väl ihåg när vi skulle få hämta henne.

Dagarna innan hade vår avelshona börjat att löpa så jag väntade på att en uppfödare med den tilltänkta charmören skulle höra av sig.

Naturligtvis så ringde hon samtidigt som vi skulle hämta hem vår nya familjemedlem.

Så Micke och dottern fick själva åka och hämta vavvan medan jag åkte till Tyresö för att lämna en skrikande katt.

Det här kommer min dotter aldrig att förlåta mig för, hon kallar mig fortfarande för svikare.


När jag kom hem satt dottern med ett rött knytte i famnen, någonstans inanför att tygg så man något svart litet som satt och frös. Hon och Rottisen som vi då hade blev snabbt kompisar med varandra, Easton spanade mest in vad det var för konstig sak som hade kommit till flocken. Idag är dem bästisar och han är väldigt försiktig med henne.

Hon har blivit familjens alla gosig gris och älskar att ligga och sova i någons famn.


Ikväll blir det något gått att tugga på för att fira den stora dagen.

    

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 9 januari 2012 16:45

Tänk om man kunde/ orkade/ har tiden att lära sina hundar detta.

Helt fantastiskt vad denna hund kan.

http://www.youtube.com/watch_popup?v=P9Fyey4D5hg 


Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards