Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Utställning i Örebro

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 4 mars 2012 12:45

I fredags så åkte vi först till Älvsjö mässan för att hämta Junior som nu mera heter Bengis. Sedan hem och hämta packning och Lottie som också skulle med till Örebro.

Bengis var inte så nöjd med tillvaron i bilen utan sjöng nästan hela resan till Örebro. Han var lite smått hes stackarn när vi kom fram till hotellet.

Det blev inte samma rum som vi brukar ha, utan fick ett ny renoverat rum med utsickt över slottet. Det blev inte så långrandig kväll då vi skulle upp tidigt morgonen där på. Sov som en stock och hade gärna sovit en stund till.


Satt nästan hjärtat i halsgropen då jag fick syn på Lottie som hade fått något kladd på hela ryggen. Förmodligen så hade hon rullat sig på den nylagda heltäckningsmattan och fått någon form av lim i pälsen. Snabbt bar det iväg till utställningshallen och fick hjälp av Marie och Maria att fixa till pälsen så gott som det gick.

Stort TACK tjejer för all hjälp.

Tyvärr så surnade Lottie till och visade sig sedan inte från sin bästa sida, men hon fick en bra bedömning och EX 2.


Bengis däremot som aldrig tidigare har varit på utställning sköte sig exemplariskt. Han showade och ville bara mysa med domaren. Han fick en mycket bra bedömning och EX 1 så jag var nöjd med helgens bravader.


Bengis 4 månader

 

 
 
Therese

Therese

14 mars 2012 14:29

Vilken söt katt!!! =)

http://tjorvigiume.bloggplatsen.se

Ann-Louize Esbjörnsson

16 mars 2012 13:41

Tack, Therese!

Han gjorde riktigt bra ifrån sig på utstllningen, vilket ser lovande ut för framtiden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 december 2014 15:22

Vi önskar alla våra fantastiska kattköpare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!     ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 augusti 2014 13:59

Tyvärr så har jag inte lyckats hitta någon som kan hjälpa mig med hemsidan, så länge får uppdateringarna ske här på bloggen.   Den 8 Juli fick Flingan och Wille tre små/stora för mig som är van att få små bebbar på ca 70-80 gram. Har aldrig haft ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 27 mars 2014 16:26

Tydligen är det mer roligt med själva laser apparaten en med strålen, rycker Gustaf i alla fall. ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 26 mars 2014 18:36


I fredags var det dags för dem små att få sin första vaccination. Bilfärden ditt tyckte inte Liz var så rolig. Hon försökte att krafsa, bita och jama sig ur buren, men tillslut insåg hon att det inte var så farligt trots allt. Väl hon veterinären...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 februari 2014 16:34


Eftersom det var hyfsat ljus ute idag så försökte jag mig på att fota dem små, men ljuset var inte hundra. När jag äntligen hade ställt in kameran så hann jag bara fota Gustaf sedan la batteriet av, typiskt. Hoppas på att det ska vara bra ljus imorgo...

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards