Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 12 maj 2012 16:00

Maj månad är födelsedagarnas månad för oss. 

Det började med Flingan för några dagar sedan, två dagar senare fyllde svågern år. GRATTIS JOHAN !!!!

Sedan är det Sessan och Zorro, svågerns systerdotter, jag själv och min mamma, det är dem närmsta i släkten som fyller i maj. Sedan har vi ett gäng kompisar som fyller år också. 


Idag är det Sessan och Zorros tur att få blötmatstårta toppad med räkor, mummmssss tyckte Sessan att det var. Zorro fick snällt sitta och vänta på att syrran blev klar. 

Tänk att det redan har gått fem år sedan vi fick hem våra första Ragdoll. Ångrar inte en sekund att barnen övertalade oss att köpa katter. Rasen är helt underbar och social av sig, nästan som hundar, följer dig vart du en går. 

Sessan brukar ha sin mys stund med husse i soffan på kvällarna, då kryper hon upp och lägger sig vid halsen/nacken och små tuggar på husses skägg. Zorro älskar att ligga under mitt täck på nätterna tillsammans med vavvan. Micke har resten av gänget i sin säng. Finns det hjärterum så finns det stjärterum också brukar min mamma alltid säga och det stämmer så bra. 


Grattis Sessan och Zorro på 5-års dagen! 

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards