Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Donna & Casper har fått fyra bebisar.

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 18 november 2012 00:47

I torsdags kväll när jag var påväg till jobbet ringde fodervärden och sa att det var dags nu. Donna hade bäddat ner sig i deras sängar och dessutom föddes första bebisen där.
Jag stövlade in på jobbet och frågade om någon ville jobba för mig istället, som tur är har jag dem bästa kollegerna man kan tänka sig. Två av dem stannade kvar för att täcka upp för mig så jag och Micke kunde åka i ilfart till Donna. Under resans gång fick jag rapport om att tre små ullbollar var födda och när vi väl var framme så var det fyra ljuvliga små som låg och diade så gott. Donna var helt fantastisk och på knappt en timme var allt klart.
Stort tack till Yvonne, Johan och Angelica som hjälpte Donna exemplariskt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 december 2014 15:22

Vi önskar alla våra fantastiska kattköpare en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!     ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 augusti 2014 13:59

Tyvärr så har jag inte lyckats hitta någon som kan hjälpa mig med hemsidan, så länge får uppdateringarna ske här på bloggen.   Den 8 Juli fick Flingan och Wille tre små/stora för mig som är van att få små bebbar på ca 70-80 gram. Har aldrig haft ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 27 mars 2014 16:26

Tydligen är det mer roligt med själva laser apparaten en med strålen, rycker Gustaf i alla fall. ...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 26 mars 2014 18:36


I fredags var det dags för dem små att få sin första vaccination. Bilfärden ditt tyckte inte Liz var så rolig. Hon försökte att krafsa, bita och jama sig ur buren, men tillslut insåg hon att det inte var så farligt trots allt. Väl hon veterinären...

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 23 februari 2014 16:34


Eftersom det var hyfsat ljus ute idag så försökte jag mig på att fota dem små, men ljuset var inte hundra. När jag äntligen hade ställt in kameran så hann jag bara fota Gustaf sedan la batteriet av, typiskt. Hoppas på att det ska vara bra ljus imorgo...

Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards