Alla inlägg under augusti 2014

Av Ann-Louize Esbjörnsson - 11 augusti 2014 13:59

Tyvärr så har jag inte lyckats hitta någon som kan hjälpa mig med hemsidan, så länge får uppdateringarna ske här på bloggen.


Den 8 Juli fick Flingan och Wille tre små/stora för mig som är van att få små bebbar på ca 70-80 gram. Har aldrig haft så stora kattungar tidigare och fortsätter dem att gå upp i vikt så har kommer dem att vara riktigt stora katter. Två av dem ser riktigt lovande ut och jag skulle gärna se att dem ställs u

Fördelningen på kullen är:

En brun mitted hona, Rag n04

En brun colour point hane, Rag n

En brun bi-colour hane, Rag n03 men han är tyvärr feltecknad.

Precis som sin mamma är dem väldigt pratiga. Så fort man kommer in till dem så sätter alla tre igång och pratar i mun på varandra. Just nu har dem fått en större bebbis hage som dem utforskar med liv och glädje. Dem har fått smaka fast föda och det är precis som det brukar vara i alla kullar, någon fattar galoppen på en gång och gluffsar i sig medan någon är mer skeptisk till den nya kosten. Rumsrena är vi redan och jätteduktiga på lådan.

Bilder och tema kommer i mitten på veckan.


Den 2 augusti fick Quenni och Casper två små bebbar. Här var det mera vikter som jag är van vid, 88 och 98 gram.

Två honor är det och dem verkar få Caspers bruna färg men vi får vänta och se hur färgen utvecklar sig. Detta är den sista kullen för både Queeni och Casper, så jag hoppas på att någon av dem ska kunna hålla för avel och kommer då söka efter en fodervärd.

Dem äter och går riktigt bra upp i vikt. Var lite rädd att det skulle bli som sist då hon bara fick en bebis och mjölken inte kom igång. Handmata var tredje timme dygnet runt i fyra veckor var ingen höjdare, men vad gör man inte för sina små älsklingar.

Bilder kommer så småningom.


Lilla Lady som nu är fyra månader busar runt med vavvan Bella så mattor och saker flyger. Har velat hur jag ska göra med henne, behålla eller på foder. Om någon är intresserad så får ni gärna höra av er.

Bilder kommer i mitten på veckan.


Presentation


Välkommen till S* Ragmanstazz som är en lite seriös Ragdoll uppfödning i Kungsängen.

Här kan du följa oss i vår vardag och vårt avelsarbete.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards